Listing 1 - 10 of 493 << page
of 50
>>
Sort by

Book
Maatschappelijk verantwoord ondernemen
Authors: ---
ISBN: 9789001876838 9001876838 9001876846 Year: 2017 Publisher: Groningen : Noordhoff,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De toegankelijke introductie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen gaat uitgebreid in op deze relatief nieuwe en interessante organisatieverandering. Het boek laat studenten kennismaken met de basisbegrippen en inzichten van deze ondernemingsvorm en biedt een goed fundament voor de toekomstige beroepspraktijk.


Book
Een wereld te winnen : zestien visies op Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Author:
ISBN: 9013040071 Year: 2006 Publisher: Z.p. Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

0-13-04007-1


Book
Duurzaamheid is passé : 8 ingrediënten voor succesvol en toekomstbestendig ondernemen
Authors: ---
ISBN: 9789047010630 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Duurzaamheid is passé, betogen Hugo Hollander en Carolien Gadella-van Wersch in dit boek. Het begrip duurzaamheid is door bedrijven weliswaar massaal omarmd. Maar wie iets verder kijkt ontdekt al snel dat het begrip zeer verschillend wordt gebruikt, zowel voor oprechte, weldoordachte initiatieven als voor pure marketingdoeleinden. Het woord duurzaamheid is een containerbegrip geworden. Echte duurzaamheid is pas bereikt als ze zich niet alleen richt op een positieve bijdrage aan de maatschappij, maar ook op het succes en de toekomstbestendigheid van je bedrijf. Zij betogen dat de meervoudige waarde die je zo creëert een onlosmakelijk onderdeel van de bedrijfsstrategie van ieder bedrijf moet worden, simpelweg omdat je het anders op den duur niet zult redden. Neem de 8 cruciale ingrediënten die in dit boek beschreven worden als uitgangspunt en maak je bedrijf gereed voor een succesvolle en duurzame toekomst. Op die manier zorg je ervoor dat je nu impact hebt en ook in de toekomst van grote waarde blijft.Bron : http://www.bol.com


Book
Corporate social responsibility : richtinggevende ontwikkeling of lege huls ?
Author:
Year: 2007 Publisher: Amsterdam Total Identity

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Gedeelde drijfveren : van corporate social responsibility naar personal social responsibility
Authors: ---
Year: 2008 Publisher: Amsterdam Total Identity

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Sociale economie maakt het verschil
Author:
Year: 2009 Publisher: Brussel VOSEC

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Om de sector sociale economie en het beroep van monitor/begeleider een ruimere bekendheid te bezorgen, werd in het kader van de campagne "Verrassend technisch" de dvd "Sociale economie maakt het verschil" ontwikkeld.De sociale economie in Vlaanderen bestaat uit meer dan 700 bedrijven, die meer dan 30.000 werknemers tewerkstellen. Deze bedrijven, hoe verschillend ze ook zijn, hebben allemaal hetzelfde doel: ze willen een ander soort economie bedrijven, waarin niet alleen de winst, maar vooral de maatschàppelijke winst centraal staat. Waarin duurzame jobs gecreëerd worden, ook voor mensen uit kansengroepen.De bedrijven uit de sociale economie zijn onderverdeeld in verschillende deelsectoren, die deze doelstelling benaderen, elk met hun eigen klemtonen en invalshoeken. Op deze dvd bekijken we er een aantal van dichterbij:1/ Fietshaven (lokale diensteneconomie, Antwerpen)2/ Mobile Environmental Care (invoegbedrijf, Kortrijk)3/ Wereldcafé Coop (coöperatieve onderneming, Leuven)4/ Groenwerk (sociale werkplaats, Lummen)5/ BWZ (Beschutte werkplaats, Zottegem)


Book
Claim it ! : sluit aan bij de betekeniseconomie
Authors: ---
ISBN: 9789491835124 Year: 2019 Publisher: Studio Kers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is er voor degenen die de eersten willen zijn. Voor hen die willen laten zien hoe een purpose-gedreven economie eruit kan zien, voor hen die niet kunnen verdragen dat we niet in beweging komen, die niet willen polderen, maar innoveren. Die begrijpen dat vernieuwing altijd en alleen wordt gecreëerd door een kleine groep mensen die niet accepteert dat het gaat zoals het gaat en die zich niet laat leiden door angst maar door een positief verlangen.'Claim it!' is een boek met verhalen, methoden en actuele informatie over hoe jij het idee van purpose kan toepassen in jouw bedrijf of organisatie.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Voor een goede zaak : sociaal ondernemen in theorie en praktijk
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789046904565 9789046966037 9046966038 Year: 2015 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In een tijd van complexe vraagstukken en maatschappelijke verschuivingen, zijn mensen nodig die nieuwe realiteiten creëren. Ondernemende mensen met frisse ideeën, durf om grote thema's aan te pakken, die uitdagende missies formuleren en mensen met elkaar verbinden. Sociaal ondernemers zijn zulke mensen; netwerkers op het breukvlak van business en maatschappij. Bij sociaal ondernemen vallen businessinnovatie en sociale innovatie samen. Het sluit aan bij nieuwe visies op zaken doen, de opmars van nieuwe businessmodellen en de organisatie van communities en crowds. Sociaal ondernemers streven naar betekenisvol leven en werken, naar maatschappelijke waarde en een positieve impact op mens en milieu. Voor een goede zaak is het eerste boek in het Nederlands met een uitgebreid overzicht van de stand van zaken van sociaal ondernemen en een samenhangende bespreking van theorie en praktijk. Sociaal ondernemen komt aan bod in de volle breedte: de Nederlandse maatschappelijke context, internationale ontwikkelingen, de bedrijfsvoering (management, marketing, financiering en impactmeting) en de overvloed aan resources waaruit sociaal ondernemingen kunnen putten. Dit alles geïllustreerd met veel inspirerende voorbeelden uit binnen- en buitenland. Het boek besluit met een typologie en een uitnodiging tot nader onderzoek.Bron : http://www.coutinho.nl


Book
Mens, milieu & meerwaarde : nut en noodzaak van MVO
Author:
ISBN: 9789076802510 Year: 2010 Publisher: Amsterdam SWOCC : Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Steeds meer bedrijven zien in dat juist door aandacht, tijd en geld te steken in mens en milieu, meerwaarde mogelijk wordt. Zij geven tegelijkertijd aan dat MVO een lastig te grijpen concept is. Wat kan MVO voor mijn bedrijf betekenen? Hoe kunnen we het implementeren? Moeten we erover communiceren en kan dit de reputatie van mijn organisatie versterken? Of juist schaden? Deze publicatie laat in de eerste plaats zien wat de toegevoegde waarde van MVO is voor bedrijven. Vervolgens wordt met behulp van een handzaam stappenmodel uiteengezet hoe MVO kan worden ingebed in de organisatie. Tot slot komt het communicatievraagstuk aan bod. Aan de hand van tien do's en dont's wordt besproken op welke manier bedrijven het MVO-beleid geloofwaardig over kunnen brengen op de consument. Dit praktische handboek kan voor de praktijk als leidraad dienen bij de implementatie van en de communicatie over MVO.


Book
De waardenfluisteraar : met waarden aan de slag in organisaties
Author:
Year: 2012 Publisher: Wilrijk VKW Metena

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 493 << page
of 50
>>
Sort by