Listing 1 - 10 of 493 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De toegankelijke introductie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen gaat uitgebreid in op deze relatief nieuwe en interessante organisatieverandering. Het boek laat studenten kennismaken met de basisbegrippen en inzichten van deze ondernemingsvorm en biedt een goed fundament voor de toekomstige beroepspraktijk.
Choose an application
0-13-04007-1
461 Bedrijfsleven --- Nederland --- Management --- Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen --- Verantwoord ondernemen
Choose an application
Duurzaamheid is passé, betogen Hugo Hollander en Carolien Gadella-van Wersch in dit boek. Het begrip duurzaamheid is door bedrijven weliswaar massaal omarmd. Maar wie iets verder kijkt ontdekt al snel dat het begrip zeer verschillend wordt gebruikt, zowel voor oprechte, weldoordachte initiatieven als voor pure marketingdoeleinden. Het woord duurzaamheid is een containerbegrip geworden. Echte duurzaamheid is pas bereikt als ze zich niet alleen richt op een positieve bijdrage aan de maatschappij, maar ook op het succes en de toekomstbestendigheid van je bedrijf. Zij betogen dat de meervoudige waarde die je zo creëert een onlosmakelijk onderdeel van de bedrijfsstrategie van ieder bedrijf moet worden, simpelweg omdat je het anders op den duur niet zult redden. Neem de 8 cruciale ingrediënten die in dit boek beschreven worden als uitgangspunt en maak je bedrijf gereed voor een succesvolle en duurzame toekomst. Op die manier zorg je ervoor dat je nu impact hebt en ook in de toekomst van grote waarde blijft.Bron : http://www.bol.com
Duurzaamheid --- Duurzaam ondernemen --- Bedrijfsstrategieën --- Verantwoord ondernemen --- Bedrijfsstrategie --- Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Choose an application
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen --- Sociale marketing
Choose an application
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen --- Sociale marketing
Choose an application
Om de sector sociale economie en het beroep van monitor/begeleider een ruimere bekendheid te bezorgen, werd in het kader van de campagne "Verrassend technisch" de dvd "Sociale economie maakt het verschil" ontwikkeld.De sociale economie in Vlaanderen bestaat uit meer dan 700 bedrijven, die meer dan 30.000 werknemers tewerkstellen. Deze bedrijven, hoe verschillend ze ook zijn, hebben allemaal hetzelfde doel: ze willen een ander soort economie bedrijven, waarin niet alleen de winst, maar vooral de maatschàppelijke winst centraal staat. Waarin duurzame jobs gecreëerd worden, ook voor mensen uit kansengroepen.De bedrijven uit de sociale economie zijn onderverdeeld in verschillende deelsectoren, die deze doelstelling benaderen, elk met hun eigen klemtonen en invalshoeken. Op deze dvd bekijken we er een aantal van dichterbij:1/ Fietshaven (lokale diensteneconomie, Antwerpen)2/ Mobile Environmental Care (invoegbedrijf, Kortrijk)3/ Wereldcafé Coop (coöperatieve onderneming, Leuven)4/ Groenwerk (sociale werkplaats, Lummen)5/ BWZ (Beschutte werkplaats, Zottegem)
Choose an application
Dit boek is er voor degenen die de eersten willen zijn. Voor hen die willen laten zien hoe een purpose-gedreven economie eruit kan zien, voor hen die niet kunnen verdragen dat we niet in beweging komen, die niet willen polderen, maar innoveren. Die begrijpen dat vernieuwing altijd en alleen wordt gecreëerd door een kleine groep mensen die niet accepteert dat het gaat zoals het gaat en die zich niet laat leiden door angst maar door een positief verlangen.'Claim it!' is een boek met verhalen, methoden en actuele informatie over hoe jij het idee van purpose kan toepassen in jouw bedrijf of organisatie.Bron : http://www.managementboek.nl
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen --- Managementmodel --- Authenticiteit
Choose an application
In een tijd van complexe vraagstukken en maatschappelijke verschuivingen, zijn mensen nodig die nieuwe realiteiten creëren. Ondernemende mensen met frisse ideeën, durf om grote thema's aan te pakken, die uitdagende missies formuleren en mensen met elkaar verbinden. Sociaal ondernemers zijn zulke mensen; netwerkers op het breukvlak van business en maatschappij. Bij sociaal ondernemen vallen businessinnovatie en sociale innovatie samen. Het sluit aan bij nieuwe visies op zaken doen, de opmars van nieuwe businessmodellen en de organisatie van communities en crowds. Sociaal ondernemers streven naar betekenisvol leven en werken, naar maatschappelijke waarde en een positieve impact op mens en milieu. Voor een goede zaak is het eerste boek in het Nederlands met een uitgebreid overzicht van de stand van zaken van sociaal ondernemen en een samenhangende bespreking van theorie en praktijk. Sociaal ondernemen komt aan bod in de volle breedte: de Nederlandse maatschappelijke context, internationale ontwikkelingen, de bedrijfsvoering (management, marketing, financiering en impactmeting) en de overvloed aan resources waaruit sociaal ondernemingen kunnen putten. Dit alles geïllustreerd met veel inspirerende voorbeelden uit binnen- en buitenland. Het boek besluit met een typologie en een uitnodiging tot nader onderzoek.Bron : http://www.coutinho.nl
Business management --- sociaal beleid --- ondernemen --- Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen --- Verantwoord ondernemen --- Ondernemerschap --- Management --- Ondernemingsvormen --- management --- maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO)
Choose an application
Steeds meer bedrijven zien in dat juist door aandacht, tijd en geld te steken in mens en milieu, meerwaarde mogelijk wordt. Zij geven tegelijkertijd aan dat MVO een lastig te grijpen concept is. Wat kan MVO voor mijn bedrijf betekenen? Hoe kunnen we het implementeren? Moeten we erover communiceren en kan dit de reputatie van mijn organisatie versterken? Of juist schaden? Deze publicatie laat in de eerste plaats zien wat de toegevoegde waarde van MVO is voor bedrijven. Vervolgens wordt met behulp van een handzaam stappenmodel uiteengezet hoe MVO kan worden ingebed in de organisatie. Tot slot komt het communicatievraagstuk aan bod. Aan de hand van tien do's en dont's wordt besproken op welke manier bedrijven het MVO-beleid geloofwaardig over kunnen brengen op de consument. Dit praktische handboek kan voor de praktijk als leidraad dienen bij de implementatie van en de communicatie over MVO.
Choose an application
Business policy --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- ethiek
Listing 1 - 10 of 493 | << page >> |
Sort by
|